Salı, Mayıs 15, 2012

Sosyal Medya Kavramı


Son yılların en popüler kavramı sosyal medya olsa gerek. İnternet kullanımının hızla yaygınlaşmasıyla literatürdeki yerini alan sosyal medya, karşılıklı bilgi paylaşımının olduğu senkronize bir iletişim aracıdır. Kullanıcıların istediği konularda içerik üretmesine olanak sağlayan sosyal medya, geleneksel medyadan birçok yönüyle ayrılmaktadır. Geleneksel medya üretmek için kaynağa, yüksek maliyete ve sınırlı erişim imkanına sahipken, sosyal medya üretmek için kaynağa ihtiyaç duymayan, düşük maliyetli ve sınırsız ve kolay erişime açık yapıdadır. Ülkemizde Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinin popülerlik kazanmasıyla sıkça duymaya başladığımız sosyal medya kavramı, hızlı gelişimine bağlı olarak birçok alanda inovasyon ihtiyacını da ortaya çıkardı. Ticari organizasyonlar müşteri hizmetleri ve hakla ilişkiler departmanlarında sosyal medya iletişim aracını kullanmak zorunda kalırken, eğitim sektörü sosyal medyanın temeli olan web 2.o teknolojilerine uygun hale getirildi. Klasik birçok iletişim aracını devre dışı bırakan sosyal medyanın ticari ilişkilerde sık kullanılması yeni bir iş tanımlamasına da yol açtı. Sosyal medya danışmanlığı olarak ifade edilen bu yeni iş kolu sosyal medyaya yönelik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, sosyal ağların oluşturulması, yönetilmesi ve takibi gibi faaliyetleri yürüterek ticari yapının sosyal medyada ki mevcudiyetine yönelik çalışmalar yapmaktadır.

Yazı bu siteden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Köşe Yazıları